Sanoman kuluttaja-asiakkuuksiin liittyviä kehitystehtäviä on hoitamassa kolme full-stack-tiimiä ja muutamia pienempiä tiimejä. Senior Solution Architect Jean-Baptiste Mounier vetää yhtä full-stack-tiimeistä.

”Vastaan ID-stackista, jonka alle kuuluu login-polku ja asiakkaiden käyttämien Sanoma-tilien hallinta. Tiimi on aika pieni, lisäkseni siihen kuuluu kahdesta kolmeen devaajaa.”

”Päätyön lisäksi vastaan API-rajapinnasta, olen B2C-yksikön Security champion, työskentelen pilvipalveluiden hallinnan parissa ja olen yksi Sanoman Slack-, Github-, Jira- ja Confluense-tilien administraattoreista. Kun olen ollut talossa pitkään, vastuita on sinä aikana päässyt kertymään.”

”Kun halusin vaihtaa pois edellisestä työpaikasta, Sanoman hyviä puolia oli se, että tarjolla oli työpiste asuinkunnassani Tampereella. Työ on muutenkin ollut joustavaa ja esimerkiksi etätöitä olen voinut tehdä jo pitkään ennen koronaa. Tiimi ja työilmapiiri ovat aina olleet erinomaisia. 12 vuotta samassa yrityksessä on pitkä aika, mutta olen pystynyt koko ajan oppimaan uutta. Talon sisällä voi myös vaihtaa tehtäviä ja työskennellä välillä esimerkiksi Nelosen tai Helsingin Sanomien kanssa, jotka tarjoavat keskenään erilaisia tehtäviä ja työkohteita.”

”Pidän myös siitä, mitä Sanoma tekee. On paljon mukavampaa tehdä töitä median ja lehdistön hyväksi, kuin vaikka yrityksessä, joka tuottaisi muovileluja. Voin olla ylpeä kertoessani olevani Sanomalta ja työskenteleväni esimerkiksi Helsingin Sanomien parissa.”

”Vaikka Sanoma onkin vahvasti suomenkielinen talo, englanniksi työskentely ei ole missään vaiheessa tuottanut ongelmia. Olen kyllä itse asiassa juuri läpäissyt suomen kielen testin ja Sanomallakin on tarjolla kielikursseja, mutta palaveriin tullessani kaikki vaihtavat kielen automaattisesti englanniksi.”