Kristiina Buskila:

”Parasta on, kun puhelimen päässä
on tyytyväinen asiakas”

Kristiina Buskila tuli Sanoman Vantaan telemyyntiin rekrytointikoulutuksen kautta.

”Olen toiminut kampaajana, autopesulayrittäjänä ja viimeksi tein henkilökohtaisen avustajan töitä. Minulla on noin kymmenen vuotta työaikaa jäljellä. Halusin löytää asiakaspalveluun liittyvää työtä, jossa saa olla kontaktissa ihmisten kanssa. Tätä paikkaa tarjottiin TE-toimiston kautta. Työ on tuntunut ihan mukavalta. Parasta on silloin, kun kaupan saa syntymään ja puhelimen päässä on tyytyväinen asiakas. Onnistuminen on mukava tunne.”

Kristiinan mieleen on jäänyt erityisesti yksi puhelu. Kyseessä oli iäkäs nainen, puolisonsa omaishoitaja, jolla oli raskas elämäntilanne.

”Kun siinä jutustelimme, kävi ilmi että olimme samalta suunnalta kotoisin ja meillä oli yhteisiä tuttujakin. Rouva kovasti kiitteli, että olin piristänyt hänen päiväänsä. On todella kiva, kun asiakkaalle tulee iloa puhelusta.”

Kristiinan mukaan ura telemyynnissä kannattaa, jos on intoa myynnin alalle.

”Tämä on erittäin opettavaista. On paljon haasteellisempaa myydä puhelimen päässä olevalle asiakkaalle kuin kasvokkain. Olen oppinut myyntitekniikkaa todella paljon.”

Telemyynnin aamuvuoron työaika on yhdeksästä puoli neljään.

”Työaika on mukava. Tosin lyhyen päivän ajan täytyy tehdä tosi intensiivisesti töitä. Provisiopalkka palkitsee ahkeran työn.”