SanomaWSOY-konserniin kuuluva ilse media on ostanut merkittävän hollantilaisen hintavertailusivusto KIESKEURIG.nl:n. Sivusto yhdistää tuote- ja ostostiedot yli 300 000:een käyttäjien tekemään tuotearvosteluun.

- KIESKEURIG.nl:n osto sopii erinomaisesti ilse median strategiaan olla merkittävä verkkotoimija ja auttaa kuluttajia löytämään olennaisimmat verkkosivut. Jatkossa opastamme KIESKEURIG.nl:n avulla kuluttajia löytämään edullisesti myös parhaat arvostelut saaneet tuotteet, sanoo ilse median toimitusjohtaja Paul Molenaar. ilse mediaan kuuluvat mm. Hollannin suosituimpiin verkkosivustoihin lukeutuvat NU.nl sekä Startpagina.nl.

KIESKEURIG.nl tarjoaa markkinoiden muista palveluista poiketen kävijöilleen mahdollisuuden osallistua aktiivisesti sivuston sisällön tuotantoon. Kävijöillä on mahdollisuus täydentää sisältöä kommentein sekä lisätä tuotteita koskevia käyttäjäkokemuksia.

Seitsemän vuotta sitten perustetun KIESKEURIG.nl:n tavoitteena on opastaa kuluttajia löytämään parhaat tuotteet ja niiden edullisimmat ostospaikat. KIESKEURIG.nl:n liikevaihto vuonna 2005 oli noin 2,25 milj. euroa ja se työllistää 25 henkilöä. Sivustolla on päivittäin 120 000 eri kävijää. KIESKEURIG.nl:n perustajat, Janet Sellis ja Henri Hoetink jatkavat yhtiön palveluksessa.

Vuonna 1995 perustettu ilse media on Hollannin johtava internettoimija. Sen monipuoliseen internetsivustojen valikoimaan kuuluvat mm. ilse.nl, Startpagina.nl, NU.nl ja Weblog.nl. ilse media tavoittaa sivustoillaan 63 % kaikista Hollannin yli 13-vuotiaista internetkäyttäjistä.

ilse media kuuluu SanomaWSOY-konsernin aikakauslehtiliiketoimintaryhmään, Sanoma Magazinesiin.

Lisätietoja: toimitusjohtaja Paul Molenaar, ilse media, p. +31 20 840 45 00


SANOMAWSOY OYJ


Matti Salmi
johtaja
talous ja hallinto


JAKELU
Helsingin Pörssi
Keskeiset tiedotusvälineet