SanomaWSOY-konsernin aikakauslehtiliiketoimintaryhmä Sanoma Magazinesiin kuuluva hollantilainen Sanoma Uitgevers aikoo myydä sanaristikkolehtensä Keesing Media Group BV:lle (Keesing). Keesing on osa hollantilaista pörssilistattua Telegraaf Media Group N.V.:tä.

Päätös myydä sanaristikkolehdet on seurausta Sanoma Uitgeversin tekemästä selvityksestä, jossa arvioitiin sen asemaa Hollannin sanaristikkolehtimarkkinoilla.

Sanoma Uitgeversin sanaristikkotuoteperheeseen kuuluvat mm. Puzzelsport- ja Bingo-lehdet. Toteutuessaan yrityskauppa koskee koko sanaristikkoliiketoimintaa. Tällä hetkellä sanaristikkolehdet työllistävät 29 henkeä.

Sanoma Uitgeversin sanaristikkolehdet täydentävät erinomaisesti Keesingin tuotevalikoimaa. Lisäksi Keesing uskoo saavansa kaupasta synergiaetuja.

Keesing ja Sanoma Uitgevers arvioivat allekirjoittavansa lopullisen kauppasopimuksen lähiaikoina. Lopullisen kauppasopimuksen allekirjoittaminen vaatii due diligence -prosessin loppuunsaattamisen lisäksi Sanoma Uitgeversin ja Keesing Media Groupin henkilöstöneuvostojen (works council) sekä Keesing Media Groupin hallintoneuvoston hyväksynnän. Järjestelystä kerrotaan lisää lopullisen kauppasopimuksen valmistuttua.


SANOMAWSOY OYJ


Matti Salmi
johtaja
talous ja hallinto

Lisätietoja: Sanoma Magazinesin viestintä, Trudy de Jong, p. +31 (0) 6 274 028 80

Sanoma Uitgevers on yli 80 kuluttaja-aikakauslehdellään ja yli 125 verkkosivustollaan Hollannin suurin monimediakustantaja. Sanoma Uitgevers on osa Euroopan suurimpiin kuluttaja-aikakauslehtien kustantajiin kuuluvaa Sanoma Magazinesiä, joka kustantaa yli 300 aikakauslehteä 13 maassa. Vahvojen aikakauslehtibrändien lisäksi Sanoma Magazines laajentaa toimintaansa muihin, erityisesti interaktiivisiin viestintäkanaviin. Sanoma Magazines on osa SanomaWSOY-konsernia, joka toimii monipuolisesti viestinnän eri osa-alueilla yli 20:ssä Euroopan maassa.