Sanoma Magazinesin tavoitteena on nopeuttaa digitaalisen liikevaihtonsa kasvua. Sanoma Magazines on jo aiemmin rakentanut johtavat digitaalisen median toiminnot Bulgariaan, Unkariin ja Hollantiin. Nyt liiketoimintaryhmä muodostaa digitaaliseen mediaan keskittyvän kansainvälisen organisaation.
Liiketoimintaryhmän digitaalisen median johtajaksi (Chief Digital Media, CDM) ja Sanoma Magazinesin johtoryhmän jäseneksi nimitetään Michiel Buitelaar 1.11.2009 alkaen. Buitelaar jatkaa myös nykyisessä tehtävässään Sanoma Magazinesiin kuuluvan aikakauslehtikustantaja Sanoma Uitgeversin Chief Operating Officerina.
Sanoma Magazinesin digitaalinen media sisältää alustasta riippumatta kaiken digitaalisen toiminnan, pois lukien radio- ja televisiotoiminnan. Johtoryhmän jäsenenä digitaalisen median johtaja määrittelee Sanoma Magazinesin strategisen suunnan ja tavoitteet digitaalisessa mediassa yhdessä johtoryhmän muiden jäsenten kanssa. Lisäksi hän tukee Sanoma Magazinesin yhtiöitä digitaalisen strategian toteutuksessa.
Sanoma Magazinesin digitaalisen median johtajana Buitelaar työskentelee liiketoimintaryhmän pääkonttorissa Amsterdamissa, Hollannissa. Hän tukee parhaiden käytäntöjen jakamista eri maantieteellisillä alueilla varmistaen samalla paikallisen asiantuntemuksen ja markkinatiedon hyödyntämisen. Lisäksi Buitelaar toimii paikallisten toimitusjohtajien sparraajana sekä tukee yrityskauppajärjestelyissä ja liiketoiminnan kehityksessä.
Michiel Buitelaarilla on pitkä kokemus johtavista tehtävistä media-alalla. Vuodesta 2008 alkaen Buitelaar on vastannut digitaalisen median kehittämisestä Sanoma Uitgeversissä, joka tytäryhtiönsä ilse median kanssa muodostaa Hollannin johtavan digitaalisen median yhtiön.
Sanoma Magazines on osa Sanoma-konsernia, joka on 20 maassa monipuolisesti toimiva vahva eurooppalainen mediayritys.