Suomalaisen Kirjakaupan konseptiuudistus on palkittu Kultahuipulla Vuoden Huiput 2010 -kilpailussa. Palkinto saavutettiin palvelumuotoilun sarjassa.
Tuomariston lausunto kuuluu seuraavasti: "Suomalaisen Kirjakaupan myymälöiden konseptiuudistus on palvelumuotoilun koulukirjaesimerkki. Kehittämisessä on yhdistelty monipuolisesti luovia ja analyyttisiä menetelmiä kokonaisvaltaiseen lopputulokseen, uuteen myymäläkokemukseen, jossa yksilö on palvelutapahtuman keskiössä kokijana ja henkilökunta tarkkaavaisena läsnä."
Suomalaisen uusi myymäläkonsepti on suunniteltu yhteistyössä Designtoimisto Kuudennen Kerroksen kanssa. Vastaavana suunnittelijana on toiminut Janne Kupiainen. Uuden konseptin mukaiseksi remontoituja myymälöitä on tällä hetkellä kaksi: Helsingissä Kampin kauppakeskuksessa sekä Kuopiossa kauppakeskus Minnassa.
Grafian (Graafisen suunnittelun ammattilaisten järjestö) järjestämä Vuoden Huiput on Suomen merkittävin markkinointiviestinnän ja muotoilun kilpailu. Vuosittain järjestettävä tapahtuma tähtää suunnittelun tason nostamiseen, luovuuden ja omaperäisyyden voimistamiseen sekä suunnittelijoiden ammattitaidon kehittämiseen. Tapahtumaan kuuluu kilpailu, palkintogaala, kilpailutöistä koottava näyttely sekä vuosikirja, jossa esitellään tuomariston valitsemat työt ja niiden tekijät.