Suomen johtava nuorten aikuisten naisten lehti Cosmopolitan laajentaa brändiään verkossa ja ottaa lukijansa mukaan lehdentekoon. Tänään yleisölle avautuva MyCosmo on bloggazine – netissä ilmestyvä lehti, jota tekevät yhdessä bloggaajat, lukijat ja toimitus. 

MyCosmo tarjoaa Cosmopolitanin toimituksen, bloggareiden ja lukijoiden tuottaman sisällön yhdessä houkuttelevassa paketissa osoitteessa mycosmo.fi. Muista blogisaiteista uutuus eroaa siinä, että se on toimitettu kokonaisuus, ei pelkkä blogiportaali.  

”MyCosmo on ainutlaatuinen tapa tehdä lehteä ja sisältöjä yhdessä lukijoiden kanssa. Tietääksemme vastaavaa sosiaalista palvelua ei ole nähty aiemmin missään maailmassa. Verkko, blogit ja sosiaalinen media ovat kiinteä osa nuorten naisten jokapäiväistä mediankäyttöä. Lukijoidemme halusta olla mukana ja saada ajatuksensa esille kertoo esimerkiksi Tähtibloggaaja-kisamme saavuttama huikea suosio. Kaikki eivät myöskään halua ylläpitää omaa blogia, mutta haluavat olla mukana sisällöntuotannossa ja yhteisössä. MyCosmon konsepti mahdollistaa tämänkin”, Cosmopolitanin päätoimittaja Miina Lange kertoo. 

”MyCosmo muuttaa toimituksemme työtä interaktiivisemmaksi ja nopeammaksi. Emme kuitenkaan halua menettää aikakauslehtimäistä elämyksellisyyttä ja laatua. MyCosmo yhdistää kaksi erilaista maailmaa. Samalla se laajentaa verkossa tarjoamiamme mainosratkaisuja myös sisältömarkkinointiin.”  

MyCosmossa uusina blogeina aloittavat Vilma P -blogin Vilma Peltonen, Alexa Dagmar -blogin Alexa Aavarinne ja Julia Toivola -blogin (entinen OCJulia) Julia Toivola. MyCosmoon siirtyvät myös Cosmopolitan.fi:n suosikkibloggaajat P.S. I love fashionin Linda Juhola ja L.A. Madde -blogin Marika Valdez

”Olen valinnut MyCosmon tiimiin Suomen suosituimpia bloggaajia ja nousevia tähtiä. Halusin mukaan bloggaamiseen ammattimaisesti suhtautuvia persoonia, joille omien unelmien tavoitteleminen on tärkeää. Voimme auttaa bloggareitamme kehittymään ammatillisesti antamalla heidän käyttöönsä tunnetun brändimme taustatuen ja journalistisen osaamisemme”, Miina Lange kertoo.  

Blogisisältöihin panostaminen on kasvattanut Cosmopolitanin verkkosivujen suosiota huomattavasti. MyCosmon kävijämäärätavoitteeksi on asetettu yli satatuhatta eri viikkokävijää. Tänään yleisölle avautuvaan palveluun rekisteröityi jo ennakolta yli tuhat ihmistä. Viisikymmentä onnekasta pääsi testaamaan palvelua aiemmin tällä viikolla. Ensipalaute käyttäjiltä on ollut erittäin myönteistä.

”MyCosmo on jo neljäs merkittävä digitaalinen lanseerauksemme muutaman kuukauden sisällä. Monikanavaistamme mediavalikoimaamme vauhdikkaasti, sillä haluamme tuoda sisältömme entistä tiiviimmäksi osaksi lukijoidemme arkea. Digitaalisten kanavien kautta brändeistämme voi nauttia joka päivä ja kaikkialla”, Sanoma Magazinesin vt. toimitusjohtaja Anu Nissinen sanoo.  

MyCosmo perustuu ruotsalaisen ohjelmistotoimisto Josh Sthlmin bloggazine-konseptiin, jota on räätälöity yhdessä Cosmopolitanin Suomen toimituksen ja Sanoma Magazinesin Digitaaliset julkaisut -yksikön kanssa.

 MyCosmon bloggarikaarti

Alexa Aavarinne (Alexa Dagmar)
Helsinkiläinen 20-vuotias bloggaaja, jonka positiivinen asenne, tyylitaju ja sisustuspostaukset inspiroivat jatkuvasti uusia lukijoita.

Linda Juhola (P.S. I love fashion)
24-vuotias Tukholmassa asuva ja opiskeleva lifestylebloggaaja on yksi Suomen suosituimmista bloggaajista, jonka päivän asukuvat ja postaukset arjesta Tukholmassa koukuttavat.

Vilma Peltonen (Vilma P.)
23-vuotias opiskelija ja malli, jonka hyvinvointiin ja liikuntaan keskittyvä blogi on tunnettu upeista kuvistaan.

Julia Toivola (Julia Toivola)
26-vuotias helsinkiläinen lifestylebloggaaja, joka on tunnettu erityisesti matkapostauksistaan ja hauskasta kirjoitustyylistään.

Marika Valdez (L.A.Madde)
29-vuotias Madde asuu miehensä kanssa Los Angelesissa ja raportoi blogissaan rennosta kalifornialaisarjestaan.

Lisätiedot:
päätoimittaja
Miina Lange
Cosmopolitan
puh. 040 524 4364

 
Cosmopolitan on ylivoimaisesti Suomen suurin ja suosituin nuorten aikuisten naisten lehti. Kansainväliseen konseptiin perustuvan, Suomeen sovelletun lehden monipuolinen sisältö keskittyy kauneuteen, ihmis- ja parisuhdeasioihin, muotiin, viihteeseen, itsensä kehittämiseen sekä ulkoisen ja sisäisen hyvinvoinnin edistämiseen.

Cosmopolitanin levikki on 68 604 kpl (LT 2012) ja lukijamäärä 237 000 (KMT 2012). Lehti kuuluu Suomen johtavan aikakauslehtikustantajan Sanoma Magazines Finlandin valikoimaan  

Sanoma Magazines on osa Sanomaa. Sanoma on kuluttajamedian ja oppimisen eurooppalainen edelläkävijä.