Sanoman audiopalvelu Suplan äänikirjatoiminta myydään BookBeatille. Audiolla on tärkeä rooli Sanoman strategiassa myös jatkossa. Tulevaisuudessa Supla keskittyy radio- ja podcast-sisältöihin.
Sanoma Media Finland myy audiopalvelu Suplan äänikirjatoiminnan äänikirjapalvelu BookBeatille. Suplan äänikirja-asiakkuudet siirretään BookBeatiin. Asiakkaat saavat siirrosta henkilökohtaisen viestin.
”Kiitämme kaikkia Suplan äänikirja-asiakkaita ja toivotamme kaikkea hyvää parhaan mahdollisen ostajan ja uuden palvelun asiakkaina”, kommentoi Nelonen Median audioliiketoiminnasta vastaava Jussi Suvanto. Sanoma ja BookBeat jatkavat tiivistä yhteistyötä myös jatkossa.
Audion, erityisesti puhesisältöjen, kulutus kokonaisuutena kasvaa nopeasti.
”Sanoma jatkaa Suplan kehittämistä osana audiostrategiaansa kunnianhimoisin tavoittein. Radio-on-demandin, laajan podcast-valikoiman ja nettiradioiden lisäksi kuunneltavissa on myös merkittävä määrä Helsingin Sanomien ja Ilta-Sanomien artikkeleita. Digitaalisten audiosisältöjen mainosmyynti Sanoman verkostossa kasvoi viime vuonna lähes 70 %, ja kasvun odotetaan jatkuvan nopeana tänä vuonna”, kuvaa Suvanto.
Lisätiedot:
Viestintäjohtaja Hanna Johde, Sanoma Media Finland, p. 040 673 8977
Sanoma Media Finland on Suomen monikanavaisin mediatalo. Tarjoamme tietoa, elämyksiä ja viihdettä niin sanoma- ja aikakauslehdissä, televisiossa, radiossa, verkossa kuin mobiilissakin ja tavoitamme päivittäin lähes kaikki suomalaiset. Sanoma Media Finland on osa Sanomaa, joka on kuluttajamedian ja oppimisen eurooppalainen edelläkävijä.
BookBeat on Suomen suosituin äänikirjapalvelu, jonka valikoimassa on yli 800 000 e- ja äänikirjaa. Tällä hetkellä palvelu toimii Euroopassa 30 maassa. Suomessa BookBeat aloitti vuonna 2016. Sovelluksen suosio on kasvanut jatkuvasti: Suomessa käyttäjiä on yli 200 000. BookBeatin omistaa Bonnier, yksi Euroopan suurimmista kustantamoryhmistä