Geo siirtyy Sanomalta Fokus Media Finlandille

Yhteisöllisiin lifestylemedioihin panostava Sanoma Lifestyle myy Geo-lehden Fokus Media Finlandille. Tiedote 22.6.2015

G+J International Magazinesin lisenssillä julkaistava kansainvälinen reportaasilehti Geo siirtyy Sanomalta Fokus Media Finlandille 1. syyskuuta. Liiketoimintakaupan yhteydessä kaksi henkilöä siirtyy Fokus Media Finlandin palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Viime vuonna perustettu Fokus Media julkaisee Auto Bild Suomi, GTi-Magazine, V8-MagazineGlorian Antiikki ja Pelit-lehtiä.

Sanoma Lifestylen strategia on tuoda yhteen suomalaiset naiset, perheet ja 55-plussat kauneuden, muodin, vanhemmuuden, hyvinvoinnin, ruoan ja ajankohtaisten puheenaiheiden ääreen. Liiketoimintayksikkö on vahva markkinajohtaja kaikissa kolmessa ydinkohderyhmässään, ja sen brändit tavoittavat eri kanavissa yhteensä noin kaksi miljoonaa suomalaista (kokonaistavoittavuus, KMT Kuluttaja 2014).

”Haluamme olla monikanavaisen lifestylemedian edelläkävijä ja keskitymme rakentamaan kärkibrändiemme ympärille yhteisöjä, palveluita, tapahtumia ja kaupallisia ratkaisuja. Tässä strategiassa Geolla ei ollut luontevaa roolia. Olemme iloisia, että löysimme sille uuden kodin erikois- ja harrastelehtiin keskittyvästä Fokus Media Finlandista”, Sanoma Lifestylen liiketoimintajohtaja Kaisa Ala-Laurila sanoo.

Sanoma Lifestyle on juuri julkaissut uudet, vahvasti yhteisölliset menaiset.fi ja kodinkuvalehti.fi-sivustot. Lisäksi se on kuluvan vuoden aikana uudistanut Matkaoppaan, Sportin ja Glorian Ruoka & Viinin. Syksyllä puolestaan päivittyvät ET-lehti ja Gloria. Liiketoimintayksikkö myös pilotoi parhaillaan useita mobiileja palvelukonsepteja, kuten Mun Treenaria ja Vauva Neuvolachatia.

Liitetiedostot:
22.06.2015