Heidi Björklöf on nimitetty johtajaksi vastaamaan Sanoma Media Finlandin Uutis- ja featuremedia -yksikön portfoliokehityksestä ja markkinoinnista. Björklöfillä on sekä vahvaa markkinointi- ja liiketoimintaosaamista että kokemusta brändistrategioista ja niiden toimeenpanosta. Hänellä on yli 10 vuoden kokemus toimistokentältä ja viimeisimpänä toimitusjohtajuudesta Carat Finland Oy:ssä.

”On upeaa päästä työskentelemään Suomen arvostetuimpien uutis- ja aikkaribrändien kanssa ja vaikuttamaan niiden menestykseen myös tulevaisuuden kuluttajien parissa. Olen ylpeä päästessäni sanomalaiseksi ja odotan innoissani työskentelyä dynaamisessa ja kehittyvässä mediamaailmassa menestyvän tiimin ja kollegoiden kanssa”, Heidi Björklöf sanoo.

”Nyt on todella mielenkiintoinen ajankohta aloittaa journalististen tuotteidemme parissa työskentely. Laatujournalismille on kysyntää: Sekä Helsingin Sanomat että Aluemediat kasvattavat tilaajamarkkinaa ja Ilta-Sanomat on kävijämäärillään todella vahvassa vedossa. Kehitämme tarjontaamme myös jatkuvasti ja esimerkiksi syksyllä lanseerattava HS Lasten uutiset -sanomalehti on jo myynyt ennakkoon todella upeasti. Heidin ja hänen portfoliokehitys- ja markkinointitiiminsä tehtävänä on osaltaan varmistaa, että hyvä veto jatkuu. Heidi tuo mukanaan vahvaa johtajuutta ja markkinoinnin strategista osaamista, mikä varmasti auttaa meitä menestymään jatkossakin”, Sanoman Uutis- ja featuremedia -yksikön johtaja Petteri Putkiranta sanoo.

Sanoman Uutis- ja featuremedia -yksikössä toimivat uutismediat Helsingin Sanomat, Ilta-Sanomat, Aamulehti, Satakunnan Kansa, 13 paikallislehteä sekä aikakausbrändit Me Naiset, Tiede, Tiede Luonto, Glorian Ruoka&Viini, Soppa365, Sport, Vauva ja Meidän Perhe, joiden sisällöillä on omat selkeät yleisönsä digitaalisessa mediassa.