Hesari laajentaa taloussisältöjään − uusi HS Visio -mediabrändi markkinoille alkuvuoden aikana

HS Vision kohderyhmä ovat päättäjät, nuoret talous- ja teknologia-alan ammattilaiset sekä taloutta, teknologiaa ja tulevaisuutta koskevista aiheista kiinnostuneet lukijat.

Helsingin Sanomat satsaa ensi vuonna talousjournalismiin. HS kasvattaa talousuutisten määrää ja lisää talouden, yritysmaailman, teknologian ja työelämän aiheita syventävää feature-kerrontaa. Samalla HS perustaa kokonaan uuden HS Visio -mediabrändin ja rekrytoi taloustoimitukseen useita asiantuntijatoimittajia.

”Talousuutisoinnin merkitys kasvaa sitä mukaa, mitä yllätyksellisemmäksi maailma muuttuu. Hesari vastaa lukijoiden toiveisiin tuottaa päivittäin mahdollisimman kiinnostava ja kattava talouspaketti nuorille ammattilaisille”, Helsingin Sanomien vastaava päätoimittaja Kaius Niemi sanoo.

Sisältö on suunnattu lukijoille, jotka ovat kiinnostuneita maailmantalouden ja talouspolitiikan lisäksi mm. johtajuudesta ja itsensä kehittämisestä. HS Vision asiantuntemusta täydentävät ulkopuoliset kolumnistit talouselämän huipulta, muun muassa Piilaaksossa vaikuttava yritysjohtaja Mårten Mickos, Upright Projectin vetäjä Annu Nieminen sekä Supercellin perustaja Ilkka Paananen.

HS Visio laajentaa huomattavasti HS:n digitaalisen tilaustuotteen sisältöä ja tukee Helsingin Sanomien menestyksellistä digitaalista strategiaa, joka perustuu digitaalisten tilausten lisäämiseen. HS Vision sisällöt siis muotoillaan suoraan digitaaliseen ympäristöön. Digitaalinen HS Visio on osa Helsingin Sanomien tilausta.

”HS on kasvattanut tilaajamääriään jo neljättä vuotta peräkkäin. Kasvu tulee lähtökohtaisesti digitaalisista tilauksista. Vakavasti otettavan ja havainnollisen talousjournalismin tulevaisuus on ehdottomasti digitaalisessa kerronnassa”, Niemi sanoo.

HS Visio ja HS:n talousuudistus lanseerataan alkuvuonna 2021.

Liitetiedostot:
10.11.2020