Sanoma Lifestyle on kehittänyt kevään aikana täysin uudenlaista naisille suunnattua sisältöpalvelua. Sanoman tunnetut aikakauslehtibrändit ovat kokeilleet, millaisia tuloksia saadaan keskittämällä digitaalista sisällöntuotantoa yhteen palveluun useamman erillisen lifestyle-sivuston sijaan.

Helmikuusta lähtien menaiset.fissä on julkaistu Me Naiset -brändin sisältöjen lisäksi myös Kodin KuvalehdenSportinHyvän terveydenSopanGlorianGlorian KodinVauvan, Meidän perheenja ET:n sisältöjä.Kokeilu on ollut menestys: Google Analyticsin mukaan menaiset.fi tavoittaa viikoittain yli miljoona käyttäjää ja jopa 1,8 miljoonaa sivunkatselua. FIAMin julkisen MyMetrix-datan mukaan menaiset.fin kuukausitavoittavuus maaliskuussa 2019 oli yli 2 miljoonaa käyttäjää. Vuosi sitten vastaava luku oli 1,17 miljoonaa käyttäjää.”Olemme käytännössä yli tuplanneet sekä kävijämäärät että sivunkatselut muutamassa kuukaudessa. Tulos on yllättänyt jopa meidät”, Me Naisten päätoimittaja Iina Artima-Kyrkisanoo.Muutoksen takana on havainto siitä, että Suomesta on tähän mennessä puuttunut iso naisille suunnattu ja jatkuvasti päivittyvä sisältöpalvelu. Palvelun ydinkohderyhmässä ovat 25–44-vuotiaat naiset, mutta käytännössä sisältöjen avulla halutaan puhutella kaikkia suomalaisia naisia iästä riippumatta.”Olemme tutkineet tarkkaan, mikä suomalaisia naisia kiinnostaa. Havaitsimme, että moni kaipaa hektiseen arkeen ja infotulvan keskelle inspiroivia ja viihdyttäviä hengähdystaukoja, merkityksellisyyttä, jota uutissisällöt ja sosiaalinen media eivät välttämättä tarjoa”, Me Naisten verkosta vastaava toimituspäällikkö Varpu Varpela kertoo.  ”Teemme sisältöjä ja tarinoita aiheista, joilla on oikeasti väliä naisille. Ja sille on näyttänyt olevan tilausta.”Menaiset.fi-palvelun ympärille rakennetaan uusia monikanavaisia vaikuttamismahdollisuuksia B2B-asiakkaille.”Kokeilu on osa Sanoman laajempaa strategiaa, jossa keskitämme digitekemistämme riittävän suuriin ja kasvupotentiaalisiin sivustoihin. Tavoittelemme ennen kaikkea lukijoiden entistä voimakkaampaa sitoutumista, kuten lisää sessioita sekä palaavia käyttäjiä. Tavoitteenamme on vahvistaa asemaamme suomalaisessa naiskohderyhmässä ja siitä kiinnostuneiden mainostaja-asiakkaiden keskuudessa”, Sanoma Lifestylen johtaja Johanna Lahti kertoo.”Lähdemme aktiivisesti etsimään kaupallisia kumppaneita, jotka haluavat tavoittaa naisyleisöt parhaassa mahdollisessa kontekstissa uusilla tavoilla. Haluamme tarjota pitkäaikaisempaa kumppanuutta, jossa tarjoamme asiakkaan käyttöön kykymme puhutella naisyleisöjä sekä luovuutemme keksiä uusia, oivaltavia sisältömarkkinointikonsepteja.”