Tänään 8.8. ilmestyy aivan erityislaatuinen Aku Ankka, sillä siinä seikkailee hahmo nimeltä Sinna Suokurki alias Sanni Kurkisuo. Tarina on osa Aku Ankan Ole enemmän Aku -markkinointikampanjaa, jossa valitut tunnetut henkilöt ovat saaneet oman mokatarinansa kuvitettuna Akkariin.Ennen Sannia oman tarinansa sai lehteen Toni Wirtanen. Molemmat tarinat ovat Ankka-piirtäjä Kari Korhosen käsialaa, ja ovat Disneyn hyväksymiä, aitoja Aku-tarinoita, jotka menevät perinteisen ankkalinnalaisen toimitusprosessin läpi saaden kupliinsa rikkaan kielen.Päräyttävimmät asiat tehdään yhdessä suurella sydämellä, ja sekä Sanin että Tonin sarjakuvat ovatkin sekä Ankkalinnan toimituksen että Sanoma Kidsin markkinointitiimin sykkimisen tulos.Sanni-lehdessä on mukana myös Warner Music Finlandin ja Arilynin kanssa toteutettu AR-ulottuvuus. Kun Sanni-tarinaa skannaa Arilyn-applikaatiolla, ilmestyy ruudulle virtuaalinen Sanni, jolta voi voittaa liput 5.10. järjestettävälle Hartwall Arena -keikalle.Ankka on ajassa kiinniAku on ajankohtaista viihdettä, ja omaan työkuvaani Sanoma Kidsin ilmiöpäällikkönä kuuluukin haistaa ja nostaa kuumimpia puheenaiheita sekä ihmisiä osaksi sisältöjä. Räätälöityjen julkkistarinoiden lisäksi esimerkiksi The Voice of Finland ja Haluatko miljonääriksi? ovat näkyneet sisällöissä kevään mittaan. Syksyksi on myös tiedossa aimo tähtikattaus, joten Akua kannattaa pitää silmällä!Tube on nuorten TVDigitaalisen räpylänjäljen jättäminen on äärimmäisen tärkeää nykypäivänä, ja Aku onkin vahvasti läsnä somessa. Akulla on valtava yleisö Facebookissa, ja Akun YouTube-kanava on tällä hetkellä Sanoman suurin. Akun oma YouTube on kovassa kasvussa, mikä ei ole nykypäivänä mediabrändille itsestäänselvyys somevaikuttajien hallitsemalla pelikentällä.Oman kanavan kasvattamisen lisäksi yhteistyötä tehdään toki myös vaikuttajien kanavilla. Esimerkiksi DuckTales-lehden tv-mainoksen voice overia tähdittävä, supersuosittu tubettaja Roni Back teki nauhoituksista sisältöä omalle kanavalleen. Roni esiintyi myös Ankan kanavalla virallisen Aku-äänen Jukka Rasilan kanssa.https://www.youtube.com/watch?v=NjvP8js3184&t=41sVaikka somea hyödynnetään omien tuotteiden sisältömarkkinointiin, ne ovat ensisijaisesti sisältökanavia, joita päivitetään niiden omia lainalaisuuksia kunnioittaen. Aku tarjoaakin ajankohtaista laatuviihdettä paperilla ja digissä. Akuun pääseminen on edelleen harvinaista herkkua, sillä lehteen ei pyytämällä pääse!Sanoma Kidsin ilmiöpäällikkö Jonna Joutsen toimii Akun Youtube-kanavan ja muiden sometilien tuottajana.
Sanni sai tarinansa Aku Ankkaan – näin printtilehti kääntyy nykyajan someilmiöksi
08.08.2018
Lehdistötiedotteet
Sanoma Media Finland