”Ilta-Sanomissa moderointi on ollut keskeisessä roolissa verkkopalvelun alkumetreistä lähtien. Niin se on jatkossakin. Moderoinnin kehittämisen kannalta siirto STT:lle on keskeistä, sillä STT pystyy tarjoamaan laadukasta palvelua koko suomalaiselle mediakentälle. ”, sanoo Ilta-Sanomien kustantaja ja vastaava päätoimittaja Tapio Sadeoja.”Moderointi on järkevää toteuttaa Suomessa median yhteispelinä. STT on luonteva toimija rakentamaan yhteistä osaamista keskustelumoderoinnin ympärille”, sanoo STT:n toimitusjohtaja Kimmo Pietinen.STT:llä on neuvottelut käynnissä useamman muun median kanssa ja moderoinnin on määrä laajentua vuodenvaihteen jälkeen.”Tarkoituksena on, että laajennamme moderointipalvelua myös muihin kuin media-asiakkaisiin ensi vuoden aikana”, kertoo STT:n liiketoimintapäällikkö Maunu Anhava.STT:llä keskusteluja valvovat toimihenkilöt, joilla on aiempaa kokemusta moderoinnista. Moderointia ei tehdä STT:n uutistoimituksessa. Kommenttien hyväksyminen tai hylkääminen tehdään asiakkaan yhdessä STT:n kanssa määrittelemän linjauksen mukaan.STT on ensimmäinen uutistoimisto Euroopassa, joka ryhtyy tarjoamaan kommenttiosioiden moderointia laajamittaisena palveluna. Australiassa uutistoimisto AAP tarjoaa media-asiakkailleen kommenttiosioiden moderointia. Lisätietoja:Suomen Tietotoimisto:toimitusjohtaja, Kimmo Pietinen 040 557 84 62 sekä kimmo.pietinen@stt.fi ,liiketoimintapäällikkö Maunu Anhava, 040 163 21 55, maunu.anhava@stt.fi