Työ Sanomalla näkyy, kuuluu, herättää tunteita ja saa aikaan keskustelua.

Työmme tavoittaa suomalaiset joka päivä. Olemme mukana ihmisten arjessa ja juhlassa, vaikutamme valintoihin ja käsitykseen maailmasta. Sillä on merkitystä.

Onko sulla #sanomista?

 

  • Meillä on Suomen rakastetuimmat mediabrändit. Olemme jokaisen suomalaisen elämässä – työsi näkyy ja vaikuttaa laajasti. Tarjoamme faktaa, näkökulmia, inspiraatiota ja viihdettä kaikille suomalaisille.
  • Meillä on intohimoisesti duunia tekevät huippukollegat – tarjoamme innostavia kohtaamisia ja uuden oppimista. Saat työkavereiksesi maan parhaita toimittajia, data-analyytikkoja, mediamyyjiä, tuotepäälliköitä, markkinoijia, digikehittäjiä ja muita median ammattilaisia.
  • Olemme digitaalisen tekemisen etujoukoissa ja luomassa uutta. Kunnioitamme ja arvostamme toinen toistemme työtä. Pääset kehittymään, kasvamaan ja oppimaan Suomen merkittävimmässä ja menestyneimmässä mediayhtiössä.
  • Sanoma on merkityksellinen työpaikka, jolla on pitkä historia. Tarinamme alkoi Helsingin Sanomien edeltäjän, Päivälehden perustamisesta 1889. Tästä alkaen olemme tarjonneet tiedonvälitystä avoimen demokratian ja sivistyksen tueksi. Rakennamme yhteenkuuluvuutta, demokratiaa ja viihtymistä median keinoin. Tulemme tarjoamaan suomalaista mediaa seuraavillekin sukupolville.
  • Meillä on monipuoliset edut, palkitseminen ja työn tekemisen muodot. Tarjoamme henkilöstöllemme tuote-etuja, liikuntapalveluja ja kerhotoimintaa. Palkitsemme tavoitteiden saavuttamisesta ja tarjoamme joustavia mahdollisuuksia työntekoon.

Arvot

Lähellä asiakasta

Olemme läsnä suomalaisten elämässä joka päivä. Tunnemme mediankuluttajat ja mainostajat ja tiedämme mikä on  heille merkityksellistä.

Joka päivä fiksummin

Haluamme tehdä asiat aina paremmin.  Olemme uteliaita ja rohkeita ja pitkänäköisiä. Uudistumme, uudistamme ja näytämme suuntaa.

Yhdessä

Parhaat asiat tapahtuvat hyvässä porukassa. Arvostamme toisiamme ja toistemme osaamista.

Tavoitteista tuloksiin

Asetamme riman korkealle. Jokainen meistä ottaa vastuuta tavoitteiden saavuttamisesta. Tartumme asioihin ja viemme ne loppuun saakka.

Avoimet työpaikat

 

Laadukkaat sisältömme, tunnetut brändimme ja houkutteleva mediavalikoimamme syntyvät sisältöjen, visuaalisuuden, digitaalisuuden, markkinoinnin, myynnin ja tukitoimintojen osaajien yhteistyönä. Työntekijämme ovat mukana media-alan kehityksen kärjessä ja luovat suomalaisille aivan uusia tapoja nauttia sisällöistä. Kiinnostaako työ Suomen kiinnostavimpien brändien parissa?

Katso avoimet työpaikkamme täältä.

Uratarinoita

 

Millaista työ on Sanomalla? Jarkko, Irrette ja Satu kertovat oman uratarinansa.

Jarkko Karhu, kehityspäällikkö

Hesarissa työskentelyssä on taustalla tietty yhteiskunnallinen merkityksellisyys. On hienoa olla mukana tekemässä isoja kuluttajapalveluita, joilla on merkitystä ihmisten elämässä. Meillä on töissä huippuosaajia ja -ammattilaisia, joiden kanssa pääsee tekemään kiinnostavia juttuja.

 

Olen kauppatieteiden maisteri Jyväskylän yliopistosta. Työurani alussa työskentelin parissa pienessä startupissa, kunnes siirryin Sanoma Digitaliin palvelupäälliköksi, projektipäälliköksi ja lopulta kehityspäälliköksi Oikotie Työpaikoille. Hesariin tulin ensin liiketoiminnan kehitystiimiin kehityspäälliköksi ja nyt työskentelen HS Devin -tiimin lähiesimiehenä. Vastaan HS:n digikehityksen roadmapin operatiivisesta puolesta ja toteutuksen vetämisestä. Yhtenä päätehtävänäni on varmistaa, että meillä osaavia ja päteviä henkilöitä tekemässä palvelua sekä omina työntekijöinä että ulkopuolisina konsultteina.

 

Talon sisäisinä sidosryhminä on toimituksen lisäksi mediamyynti ja kuluttajamyynti. Ilta-Sanomien kanssa käymme jatkuvaa dialogia siitä, mihin suuntaan yhteistä alustaamme viedään.

 

Parasta työssäni on olla mukana rakentamassa ja turvaamassa sitä, että HS on edelleen edelläkävijä modernissa mediakentässä.

Irrette Cziezerski, senior web analyst

Olen taustaltani toimittaja. Tulin vuonna 1996 suunnittelemaan Verkkoliitettä, HS.fi:n edeltäjää. Nyt tittelinäni on senior web analyst. Kaivan työkseni erilaista dataa sivustosta ja sen käytöstä, autan optimoimaan sivuja, koulutan sekä tarjoaa ideointi- ja selvitysapua yksiköiden webanalyytikoiden tueksi.

 

Olen osa Online Performance Unitin tiimiä, jonka kymmenkunta ammattilaista auttavat Sanoman yksiköitä analytiikkaan, optimointiin, asiakaskokemuksen parantamiseen sekä työkalujen ja dataosaamiseen kehittämiseen liittyvissä asioissa.

 

Luen työkseni dataa ja koodia ja selvitän mistä tiedot saa kaivettua ja miksi jotkut asiat eivät toimi kuten pitäisi.
Olen lapsesta asti tykännyt arvoituksista ja etsiväjutusta. Tämä työ on jatkuvaa salapoliisityötä, mikä on tosi hauskaa. Saan leikkiä dataetsivää joka päivä. Onneksi ei tarvitse selvittää murhia, vaan jotain vähemmän fataalia.

 

Verkkoliitteen pestin aikana kävin minikierrossa kaupunkitoimituksessa, jolloin printtilehdenkin tekeminen tuli tutuksi. Välillä työskentelin viisi vuotta copyn ja käytettävyyssuunnittelijan tehtävissä talon ulkopuolella. Sanomaan palasin 10 vuotta sitten.  Tulin silloin tekemään käytettävyyshommia Sanoma Digitaliin. Eniten työskentelin Huuto.netin parissa ja vähitellen rupesin tekemään käytettävyyssuunnittelua myös muille Sanoman yksiköille.

 

On tärkeää ymmärtää, miten olemassa olevia palveluja käytetään. Koska analytiikkaa ei ollut alkuaikoina saatavissa mistään, opettelin kaivamaan tietoa itse.

 

Sanomalla on hienoa se, että on iso tiimi analyytikoita. Jos ei itse osaa, voi aina kysyä muilta, keskustella yhdessä ja selvittää asioita. Minusta on tosi kiva, että omassa roolissani pääsen katsomaan asioita laajemmin ja tekemään töitä monen yksikön kanssa.

Satu Juslin, valmentava myyntineuvottelija

Vastuullani on startata telemyynnin päivä. Päivät on suunniteltu niin, että päivän aikana myydään yleensä kahta lehteä. Jos myynnissä on esimerkiksi Kodin Kuvalehti, päivä käynnistyy yhteenvedolla siitä, milloin seuraava lehti ilmestyy, mitä aiheita siinä on, minkälainen on lehden kampanja ja mitä tilaajalahjoja lehden tilaajille tarjotaan.

 

Valmentajana koulutan uusia myyjiä ja olen heidän tukenaan koko ajan, uran alkutaipaleella ja jatkossakin. Kuuntelen myyjien puheluita ja annan vinkkejä. Kun kuulen joltain myyjältä, että tietty myyntipuhe tai toimintamalli on toiminut hyvin, jaan sen myös muille.

 

Myyn myös itse. Valmentaminen ei onnistu, jos ei oikeasti tiedä, mitä puhelimen toisessa päässä tapahtuu.

 

Olen ollut myyntityössä siitä asti, kun aloitin 15-vuotiaana jäätelönmyyjänä. Olen työskennellyt provisiopalkalla koko elämäni. Kiinteä kuukausipalkka ei motivoisi minua, vaan tarvitsen porkkanan.

 

Työssäni parasta on onnistumisen ilo: se että koko tiimi onnistuu ja uuden tyypit alkavat onnistua. Se tietysti se, että pääsee itsekin myymään. Se ruokkii motivaatiota.

 

Tämä työ opettaa paljon. Kun tämän opit, pystyt myymään ihan mitä vaan. Kun soitat puhelun, et tiedä yhtään missä asiakas on. Voit soittaa sairaalaan tai autopesuun, jossa lapset huutavat auton takapenkillä. Joukossa on myös hyvin onnellisia kohtaamisia. Yksi asiakas tilasi minulta lehden vuosikerran, kun oli saanut juuri kuulla selättäneensä syövän. Asiakkaiden kanssa tulee juteltua siitä tilanteesta, joka on heille tärkein juuri sillä hetkellä.

 

On hienoa myydä tuotteita, joissa on positiivinen kaiku. Tarjoamme sisältöä ihmisten elämään.