Matilda Akkola on valittu aikakauslehtiä kustantavan Sanoma Lifestylen uudeksi vetäjäksi. Hän on viimeksi vastannut Sanoma Lifestylen kaupallisesta tiimistä sekä kehityksestä ja toiminut sitä ennen Sanomalla erilaisissa liiketoiminnan kehityksen tehtävissä vuodesta 2018.

Sanoma Lifestylen tavoitteena on maksimoida painettujen aikakauslehtien kannattavuus ja elinkaari.

”Sanoma Lifestylen upeilla brändeillä, laadukkailla sisällöillä sekä printtiformaatilla on iso arvo lehtiemme tilaajille. On erittäin merkityksellistä olla rakentamassa niiden pohjalle kestävää liiketoimintaa yhdessä huippuosaavien toimitusten kanssa”, sanoo Matilda Akkola.

Matilda Akkola aloittaa tehtävässään marraskuun alussa. Hän on jatkossa osa Uutis- ja featuremedian johtoryhmää ja raportoi Uutis- ja featuremedian johtajalle Petteri Putkirannalle

”Sanoma Lifestylessä on viimeisten vuosien aikana tehty erinomaista tulosta. Matildalla on ollut siinä iso rooli jo aiemmin ja erinomaiset valmiudet: selkeä liiketoiminnallinen fokus, innovatiivista kaupallista ajattelua ja inhimillinen ote sen johtamiseksi pitkäjänteisesti myös jatkossa”, sanoo Petteri Putkiranta.

Lue tästä Matilda Akkolan haastattelu elokuulta 2024 

Sanoma Lifestyle on Suomen kiinnostavimpien aikakausbrändien tekijä, joka tuo ihmiset yhteen ja tarjoaa arkeen viihdyttäviä hengähdystaukoja. Rakastetut brändimme tuottavat iloa, inspiraatiota ja merkityksellisyyttä. Puhumme lukemisen puolesta ja kerromme tarinoita erilaisista ihmisistä ja ilmiöistä. Tunnemme asiakkaamme ja tiedämme, mikä tuottaa heille arvoa.

Sanoman aikakauslehtiä ovat Gloria, Matka-lehti, Hyvä Terveys, ET-lehti, ET-Terveys, Suuri Käsityö, Aku-Ankka + Klassikko, Aku Ankka Juniori, Digi-Aku, Prinsessa, Aku Ankan Taskukirjat, Kodin Kuvalehti, Glorian Ruoka ja Viini, Soppa 365, HS Kuukausiliite, HS Teema, HS Lasten uutiset, Glorian koti, Me Naiset, Tiede, Tiede Luonto, Urheilulehti, TV-lehti + ristikot ja digilehdet.fi.