Sanoma Media Finland

 

Sanoma Media Finland on Suomen monikanavaisin mediatalo. Tavoitamme päivittäin lähes kaikki suomalaiset niin sanoma- ja aikakauslehdissä, televisiossa, radiossa, verkossa kuin mobiilissakin.

Julkaisemme Pohjoismaiden suurinta sanomalehteä ja maksullisen digitaalisen journalismin edelläkävijää Helsingin Sanomia sekä Suomen suurinta uutismediaa Ilta-Sanomia. Valikoimaamme kuuluu rakastetetuista aikakauslehtibrändeistä tunnettu Sanoma Lifestyle, lasten ja nuorten sisältöjä kustantava Kids Media, johtava televisio- ja radiotoimija Nelonen Media sekä Suomen suosituimpia markkinapaikkoja kehittävä Sanoma Digital Finland.

Rakennamme yhteenkuuluvuutta, demokratiaa ja viihtymistä median keinoin. Missionamme on tarjota suomalaista mediaa seuraavillekin sukupolville ja visionamme on olla Suomen menestyvin ja merkittävin mediayhtiö.

 

Tavoitamme 97 % kaikista suomalaisista viikoittain

uutisissa
aikakauslehdissä
lasten sisällöissä
verkossa
mobiilissa
kaupallisessa radiossa
kaupallisessa videoverkostossa
luokitellussa mediassa

Avainluvut

570,6 M€ Liikevaihto

71,9 M€ Operatiivinen liikevoitto

1 744 Työsuhteessa oleva henkilöstö keskimäärin

(2017)

Johtoryhmä

 

Sanoma Media Finlandin johtoryhmän muodostavat toimitusjohtaja Pia Kalsta sekä media- ja myyntiyksiköiden vetäjät.

Pia Kalsta

Toimitusjohtaja, Sanoma Media Finland

 

s. 1970, KTM

Pia Kalsta on toiminut eri tehtävissä Nelonen Mediassa 2001–2015, mm. liiketoimintajohtajana 2014–2015, vt. liiketoimintajohtajana 2013–2014, markkinointijohtajana 2012–2013, myyntijohtajana 2006–2012 ja markkinointipäällikkönä 2001–2006. SCA Hygiene Products -yhtiössä hän toimi 1996–2001 mm. avainasiakaspäällikkönä, tuotepäällikkönä ja markkinointipäällikkönä.

Hans Edin

Kaupallinen johtaja, Sanoma Media Finland

 

s. 1959, KTM

 

Hans Edin on toiminut medialiiketoiminnan johtotehtävissä mm. toimitusjohtajana Telefakta Ab:ssa 1983–1985, myynnin ja markkinoinnin johtajana Oy Radio Ykkösessä 1985–1989, toimitusjohtajana PTV:ssä (Oy Suomen Paikallis-TV Kanavat Oy) 1989–1996, myynnin ja markkinoinnin johtajana Nelosella 1997–2008, Nelonen Median liiketoimintajohtajana 2008–2013, SBS Broadcasting B.V.:n toimitusjohtajana 2013–2014 sekä Sanoman tv-toiminnan johtajana 2014–2016.

Juha Kauppinen

Talous- ja operatiivinen johtaja (CFO&COO), Sanoma Media Finland

 

1975, DI

 

Juha Kauppinen on työskennellyt Intrumilla Länsi- ja Etelä-Euroopan talousjohtajana (2015−2018) sekä Suomen talousjohtajana (2013−2015). Aiemmin hän toimi Coor Service Managementilla liiketoiminnan kehityksen, talousjohdon ja palvelukehityksen tehtävissä (2007−2013). BearingPointilla hän työskenteli liikkeenjohdon konsultoinnin parissa (1999−2007).

Kari Laakso

Liiketoimintajohtaja, Nelonen Media

 

s. 1973, B.A.

 

Kari Laakso on työskennellyt Nelonen Mediassa radioiden ohjelmajohtajana 2007-2009 sekä radiotoiminnan johtajana 2009-2015. Aiemmin hän on työskennellyt muun muassa NRJ Finland Oy:ssä toimittajana, ohjelmapäällikkönä ja ohjelmajohtajana 1999-2005 sekä SBS:n Voice TV:llä ohjelmajohtajana 2006-2007.

Johanna Lahti

Johtaja, Sanoma Lifestyle

 

s. 1971, FM

 

Johanna Lahti on työskennellyt Me Naisten päätoimittajana vuodesta 2012. Sitä ennen hän oli lehdessä toimituspäällikkö. Ennen siirtymistään Me Naisiin Lahti työskenteli pitkään Ilta-Sanomissa, muun muassa viihdetoimituksen, viikonvaihdeliitteen ja tv-lehden esimiehenä, Lontoon-kirjeenvaihtajana ja ulkomaantoimittajana. Sanoma Lifestylen johdossa hän on toiminut kesäkuusta 2016 alkaen.

Päivi Leskinen

Henkilöstöjohtaja (CHRO), Sanoma Media Finland

 

s. 1965, YTM

 

Päivi Leskinen on työskennellyt Valmet Automotivella henkilöstöjohtajana (2017−2018) sekä HR:n johtotehtävissä Ahstromilla (2015−2017), ABB:llä (2001−2015) sekä Elisalla (2000−2001).

Kaius Niemi

Vastaava päätoimittaja, Helsingin Sanomat

 

s. 1974

 

Kaius Niemi aloitti toimittajauransa Yleisradiossa televisio- ja radiotoimittajana 1990-luvulla. Hän siirtyi reportteriksi Nelosen uutisiin ja vuonna 1998 Helsingin Sanomien ulkomaantoimitukseen. Niemi ryhtyi vetämään Helsingin Sanomien kaupunkitoimitusta vuonna 2005. Vuonna 2007 hänestä tuli lehden toimituspäällikkö. Loppuvuodesta 2010 Niemi nimitettiin Ilta-Sanomien päätoimittajaksi, painopistealueenaan digitaaliset sisällöt. Kaius Niemi nimitettiin vastaavaksi päätoimittajaksi Helsingin Sanomiin vuonna 2013.

Elina Piispanen

Transformaatiojohtaja, Sanoma Media Finland

 

s. 1963, KTM

 

Elina Piispanen on työskennellyt aiemmin muutosjohtamisen ja yritysten digitalisaation konsultoinnin parissa, hallitustehtävissä ja enkelisijoittajana. Accenturen ja sen edeltäjän Andersen Consultingin palveluksessa hän toimi vuosina 1986─2014. Accenturella hän vastasi osakkaana useista eri liiketoiminta-alueista myös kansainvälisesti ja vei läpi asiakkaiden ja yhtiön omia merkittäviä muutoshankkeita. Hän muun muassa vastasi Accenturen pohjoismaisen mobiililiiketoiminnan ja muutosjohtamisen konsultointiliiketoiminnan käynnistämisestä.

Niina Ryynänen

Johtaja, Kuluttajamyynti ja -asiakkuudet, Sanoma Media Finland

 

s. 1967, KTM

 

Niina Ryynänen on työskennellyt aiemmin kuluttajamyynnin ja markkinoinnin tehtävissä kaupan alalla, muun muassa asiakassuhde- ja markkinointipäällikkönä Keskolla 1997–2005, vararehtorina K-instituutissa 2005–2006, markkinointipalvelujen johtajana SOK:lla 2006–2007, K-Plus Oy:n toimitusjohtajana sekä Ruokakeskon asiakkuus- ja markkinointijohtajana 2012−2014.

Tapio Sadeoja

Kustantaja, vastaava päätoimittaja, Ilta-Sanomat

 

s. 1958

 

Tapio Sadeoja tuli toimittajaksi Ilta-Sanomiin 1981 ja on toiminut ulkomaantoimituksen esimiehenä 1990–1996, toimituspäällikkönä 1997–2006, uutispäätoimittajana 2006–2007 ja vastaavana päätoimittajana vuodesta 2007. Kustantajaksi Sadeoja nimitettiin 2010. Vuodesta 2009 hän on toiminut myös Taloussanomien vastaavana päätoimittajana.

Yli vuosisata parhaita lukuelämyksiä

 

Sanoma on tarjonnut suomalaisille merkityksellisiä lukuelämyksiä vuodesta 1889.
Vuosikymmenten aikana olemme kehittäneet suomalaista sanoma- ja aikakauslehdistöä sekä luoneet lukuisia maan suurimmista ja rakastetuimmista lehtibrändeistä ja ohjelmakonsepteista. Laatu, riippumattomuus ja hyvä journalismi ovat työssämme yhtä tärkeitä kuin luovuus ja inspiraatio. Tavoitamme mediavalikoimallamme lähes kaikki suomalaiset.

Tutustu tarinaamme täällä.